Masz pytania? Zadzwoń 509 845 021 lub napisz

Blog

Co to jest home staging?

Podziel się

Home staging – krótka historia

Historia home stagingu rozpoczęła się w USA- to właśnie tam w latach 70-tych XX wieku pracowała słynna agentka nieruchomości Barbara Schwarz. Wytrwale poszukując metody na zwiększenie atrakcyjności mieszkań, Schwarz przeprowadziła eksperyment w którym skrupulatnie przygotowała jedną z nieruchomości na sprzedaż. Starannie wysprzątana i wyremontowana nieruchomość znalazła nabywcę w znacznie krótszym czasie, co zachęciło agentkę do kontynuowania tego typu działań. Takie właśnie były początki home stagingu, który przez lata zdobywał coraz większą popularność i zyskał uznanie jako skuteczna metoda na podniesienie wartości sprzedawanej nieruchomości.

Założenia home stagingu

W USA home staging jest obecnie powszechną usługą oferowaną praktycznie przez każde profesjonalne biuro nieruchomości. W Polsce jest o nim głośno dopiero od kilku lat, jednakże sukcesywnie zyskuje na popularności. Celem home stagingu jest zwiększenie wartości rynkowej nieruchomości, która stanowi obiekt sprzedaży. Głównym założeniem jest to, aby wywołać na potencjalnym kliencie jak najlepsze wrażenie przy zachowaniu możliwie niskich kosztów. W home stagingu nie chodzi o to, aby wykonać gruntowny remont nieruchomości, tylko w szybki i ekonomiczny sposób odświeżyć ją i sprawić, że będzie prezentowała się znacznie atrakcyjniej. W tak przygotowanym mieszkaniu wykonywana jest następnie sesja zdjęciowa do portali ogłoszeniowych.

Zasady home stagingu

W przypadku sprzedaży nieruchomości, pierwsze wrażenie może mieć fundamentalne znaczenie. Oglądając mieszkanie potencjalni klienci podświadomie zwracają uwagę na wiele szczegółów, które mogą wpłynąć na ich ostateczną decyzję. Zadaniem home stagera jest przygotowanie nieruchomości w taki sposób, aby uzyskać jak najlepszy efekt przy niskich kosztach. Oto zestawienie najważniejszych zasad, którymi kieruje się profesjonalny home stager:

 

Porządek. Aby nieruchomość wywołała odpowiednie wrażenie, powinna prezentować się schludnie i czysto. Osobiste przedmioty poprzednich właścicieli, ogólny nieład lub brud to czynniki które mogą skutecznie zniechęcić potencjalnych nabywców.

Wrażenie przestrzeni. Jeśli mieszkanie jest zagracone i znajduje się w nim duża ilość mebli oraz zbędnych dodatków, może się przez to wydawać mniejsze i niezbyt ustawne. Aby uzyskać wrażenie większej przestrzeni, warto usunąć niepotrzebne elementy. Czasami konieczne jest również przestawienie mebli w taki sposób, aby wnętrze prezentowało się bardziej korzystnie i wyglądało na większe.

Oświetlenie. Nieruchomości do których dociera niewielka ilość naturalnego światła, zazwyczaj nie spotykają się z pozytywnym odbiorem przez klientów. Na szczęście w wielu przypadkach wystarczy zastosować proste zabiegi, aby wpuścić do wnętrza znacznie więcej światła i sprawić, że końcowy efekt będzie zdecydowanie lepszy. Sprawdzonym rozwiązaniem jest np. pozbycie się ciężkich, ciemnych zasłon i zastąpienie ich subtelnymi firankami w jasnych kolorach.

Odświeżenie wystroju. Wystawiane na sprzedaż nieruchomości, zazwyczaj są w stanie który aż się prosi o odświeżenie! Przemalowanie ścian na jasne, neutralne kolory, usunięcie dywanów oraz innych dodatków które niekorzystnie wpływają na wystrój, a nawet postawienie roślin doniczkowych oraz świeżych kwiatów w wazonie- wszystko to sprawia, że wnętrze prezentuje się znacznie bardziej przytulnie i stwarza wrażenie idealnej przestrzeni do życia.

Zapach. Jeśli w mieszkaniu unosi się nieświeża woń, potencjalni nabywcy mogą być bardzo zniechęceni! Prezentowane mieszkanie powinno być porządnie wywietrzone, warto także rozpylić w powietrzu delikatne perfumy lub odświeżacz do wnętrz.

 

Korzyści płynące z home stagingu

Wymienione czynniki to tylko częściowy zakres prac, z jakimi mierzy się profesjonalny home stager. Jakie korzyści przynosi skorzystanie z tego rodzaju usług? Wg. badań przeprowadzonych przez Barbarę Schwarz, wartość rynkowa sprzedawanej nieruchomości wzrasta przeciętnie o 10%, a czas sprzedaży skraca się mniej więcej o 40 %! Całkowity koszt usługi home stagingu zazwyczaj nie przekracza kilku tysięcy złotych (cena jest zależna od wielkości nieruchomości), a cena nieruchomości może wzrosnąć nawet o kilkadziesiąt tysięcy! A zatem jeśli przygotowujemy się do sprzedaży swojego mieszkania lub domu, warto rozważyć skorzystanie z usług doświadczonego home stagera.

Sklep jest w trybie podglądu
Sklep internetowy Shoper.pl